Make room for yourself with your work order

11 September 2020

Make room for yourself with your work order

İş temposunun içinde, çevrenizde yaşanan karmaşayı görmezden geldiğimiz zamanlar olmuştur. Masamızın üstünde oluşan kağıt yığınları, etrafa saçılmış kalemler, kendine yer edinmeye çalışan takvim ve bloknotlar, hatta bardak altlığımızın bile kendine yer bulamadığı durumlarla karşı karşıya kalındığı durumlar çoğu zaman kaçınılmazdır.

Ofis düzeninin korunması her ne kadar kişinin alışkanlıkları gibi düşünülse de masa, sehpa, etajer, bölücü panel, keson içi düzenleyiciler gibi kullandığımız ofis mobilyasının bize sunduklarıyla yakından alakalıdır.

Aşağıda düzenli bir ofis için sizleri yönlendirecek birkaç fikrimiz var. Ofisinizde belli aralıkla göz atacağınız bu önerilerle, işinize yaklaşım ve odağınızı güçlendireceğinize eminiz.

İyi organize edilmiş bir ofis ve kullanım alanında özgürlük yeterli odaklanmanıza ve verimli çalışma ortamının yaratılmasına olanak sağlayacaktır.

OFİSTE MASA DÜZENİ
Düzen için ilk adım, masa üzerindeki kağıt yığınlarını en aza indirip kişisel eşyalarınızı iş ile alakalı olanlardan ayırmak olabilir.

Önemli dökümanlarınızı benzer iş evraklarını etiket yardımıyla gruplayın. Grupladığınız dosyaları ilgili klasörlerde saklayın. Böylece hem masanızda yer açmış, hem de aradığınız dosyayı daha hızlı bir şekilde bulmuş olacaksınız. Evraklarınızın mükerrer olup olmadığını, işinize yarayıp yaramadığını veya evrakta yer alan bilginin eskiyip eskimediğini kontrol edin. İşinize yaramayacak tüm kağıt parçalarını geri dönüşüme göndererek zamanınızı boşa harmalarına engel olun.

Çalışırken motivasyonunuzu artıracak bir bitki, çocuğunuzun fotoğrafı veya sevdiğiniz bir teraryum. Tüm bu kişisel eşyalar elbette masanızı ve sizi özel kılan şeyler. Her Ne kadar vazgeçemediğimiz özel eşyalarımız olsa da iki veya üç objeyi geçmeyecek şekilde masa üstünü düzenlemelisiniz. Daha fazla objeniz varsa bir kısmını geçici olarak rafa kaldırıp, zaman zaman objelerinizin yerlerini değiştirebilirsiniz. Bu küçük yer değişikliklerinin size iyi geleceğinden emin olabilirsiniz.

KESONUN DEPOLAMA GÜCÜNDEN YARARLANIN
Çalışma masanızı yeterince düzenledikten sonra sıra çekmece düzenine geliyor. Makas, delgeç, zımba gibi hem çok sık kullanmadığımız hem de kesici özelliği bulunan araçlara çekmecenizde yer belirleyin. Tükenmez kalem, notluklar gibi sürekli ihtiyacınız olduğunu düşündüğünüz ürünleri masa üstünüzde birer adet kalacak şekilde organize edebilirsiniz. Olabildiğince küçük ve etrafınızı dağınık gösteren malzemelerin tümünü çekmecenizde muhafaza etmeye dikkat edin.

Eğer çekmecenzden çıkmış, etajerle yer değişmiş objeleriniz varsa ait oldukları yerlere geri koyun. Çekmecenizin içinde kullanacağınız çekmece düzenleyicilerle işinizi kolaylaştırın. Sürekli kullanmadığınız çekmece gözlerini kiliyleyin. Böylelikle kilitli kesin çekmeceleri ile ilgilenmek zorunda kalmazsınız.

Çalışma alanınızın her bir metrekaresini hacimli eşyalardan kurtarın ve özgür bırakın. Özellikle etajer veya dolabınızda yer açacağınız laptop çantalarını göz önünde bulundurmamaya özen gösterebilirsiniz.  

PRATİK OLUN
Belli kurallara bağlı kalmadan, kendi düzeninizi oluştururken özgür olun. Kullanacağınız ofis düzenleyiciler tasarımsal sıkıcı gibi gelen bu görevi zevkli hale getirecektir.

Çeşitli askı aparatlarını panellerinize sabitleyebilir, klasörlerinizi daha şık bir şekilde gruplayabilirsiniz.

Renkli kalemler kullanma alışkanlığı olan birisi iseniz masaüstünüzde şık bir şekilde düzenleyiciye yer açabilirsiniz.

Ofis dolabınızı onu en verimli kullanacak şekilde düzenlemelisiniz. Temiz olduğundan emin olmak için göz attığınızda ufak tefek düzenlemelerle işinizi kolaylaştırabilir ve düzenin sürekliliğini sağlayabilirsiniz.

Sonuç olarak iyi organize edilmiş bir ofis ve kullanım alanında özgürlük yeterli odaklanmanıza ve verimli çalışma ortamının yaratılmasına olanak sağlayacaktır. Ayrıca daha dingin bir zihin ve ziyaretçileriniz için hoş bir izlenim de elde etmiş olacaksınız.